top of page

VIZIJA

Šiaurės rago skveras - viešoji erdvė Klaipėdos mieste, dešiniajame Danės upės krante, atkarpoje tarp Pilies tilto ir Kuršių marių. Dėl unikalios lokacijos ir kultūrinių sluoksnių skveras turėtų tapti reprezentacine viešąja erdve, formuojančia miesto jungtis su Danės upe ir Kuršių mariomis. Tuo pačiu atitinkanti šiandienines architektūrines tendencijas bei atliepianti skirtingus miesto gyventojų ir svečių poreikius.

Istorinis miesto centras. Šiaurės rago skveras turi stiprų istorinį pagrindą. Teritorija yra Senamiesčio ir Naujamiesčio sandūroje. Iš skvero atsiveria vaizdai į miesto pradžią - išlikusius Klaipėdos pilies fortifikacinius įtvirtinimus. Istoriškai krantinė buvo naudojama kaip miesto uostas, krantinėse koncentravosi uosto ir prekybos infrastruktūra su šiai funkcijai būdingu užstatymu. 

Kelionės į Kuršių neriją pradžia. Skvero pabaigoje esantis AB “Smiltynės perkėla” senosios perkėlos terminalas - vienas iš dviejų vandens kelių, vedančių į UNESCO saugomą Kuršių nerijos pusiasalį. Dėl šios priežasties Šiaurės ragas yra pagrindinė pėsčiųjų ir dviratininkų tranzito teritorija, ypač aktyviai naudojama šiltuoju metų laiku. 
 

Laivyba. Atkarpoje tarp Kuršių marių ir Pilies tilto Danės upė aktyviausiai naudojama laivybai. Šioje atkarpoje, kitame krante yra įplaukimas į Pilies uostą. Švenčių metu krantinėse iki Pilies tilto švartuojami buriniai laivai, tampantys unikaliu uostamiesčio silueto akcentu. 

Konkurso tikslas

Išrinkti kokybiškos architektūros, optimalaus kainos-kokybės santykio konkursinį darbą, kuris taps pagrindu konkrečiam statybos projektui paruošti.

Konkurso uždaviniai

A. Kokybiški architektūriniai sprendiniai. Sukurti kokybišką, šiuolaikines architektūros tendencijas atliepiančią reprezentacinę miesto viešąją erdvę.

B. Vietos identiteto įprasminimas. Atskleisti vietos urbanistinį išskirtinumą, respektuoti senamiesčio kraštovaizdžio vientisumą ir esamus istorinius sluoksnius.

C. Patogi ir saugi viešoji erdvė. Sukurti ergonomišką, saugią ir skirtingiems lankytojų poreikiams pritaikytą viešąją erdvę. Į miesto audinį sklandžiai integtuoti erdvę, reaguojančią į besiribojančias esamas ir planuojamas miesto dalis. Formuoti aiškiai identifikuotus, saugius pėsčiųjų ir dviratininkų srautus

bottom of page